گروه حوادث: مرد شیاد بعد از خریدهای میلیونی از فروشگاه‌های لوازم خانگی، سناریوی کلاهبرداری خود را عملی می‌کرد

این مرد به بهانه پرداخت پول، فروشندگان را به آدرس‌های جعلی می‌کشاند و بعد از دریافت لوازم خریداری شده با ترفند عجیبی متواری می‌شد. تحقیقات برای دستگیری متهم با شکایت یکی از مالباختگان در دادسرای ناحیه 5 تهران، آغاز شد.

شاکی در تشریح ماجرا به بازپرس شعبه 12 گفت: چند روز قبل مرد جوانی به فروشگاه لوازم صوتی و تصویری من آمد و سفارش خرید یک دستگاه تلویزیون LCD و سینمای خانواده به ارزش یک میلیون و 800 هزار تومان داد. او سپس آدرسی در اختیارم قرار داد و گفت که هزینه خریدهایش را در محل سکونتش پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: چند ساعت بعد وقتی سفارش مرد جوان آماده شد، نماینده شرکت این سفارش را به آدرسی که از خریدار داشتیم برد اما وقتی به مغازه برگشت گفت که کلاه بزرگی سرمان رفته است.

او مدعی شد که خریدار بعد از اینکه LCD و سینمای خانواده را تحویل گرفته، به بهانه آوردن پول وارد مجتمع مسکونی شده و پا به فرار گذاشته است. بعد از اظهارات شاکی، دستور بازداشت مرد کلاهبردار صادر شد و ماموران راهی آدرسی شدند که مرد جوان به فروشنده لوازم صوتی و تصویری داده بود.

اما طبق اظهارات ساکنان مجتمع، هیچ‌کس با مشخصات مرد کلاهبردار در آنجا زندگی نمی‌کرد.  درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری این مرد ادامه داشت، 2شکایت مشابه دیگر در اختیار پلیس قرار گرفت.

هر دو شاکی تازه نیز مدعی بودند که مرد جوانی بعد از خرید میلیونی از فروشگاه‌ آنها، آدرسی جعلی در اختیارشان قرار داده و بعد از تحویل گرفتن اجناسی که سفارش داده بود، به بهانه آوردن پول وارد یک ساختمان شده و پا به فرار گذاشته است.

بررسی‌ها نشان می‌داد تمامی این کلاهبرداری‌ها توسط یک نفر صورت گرفته است و این احتمال وجود داشت که مرد جوان به فعالیت‌های مجرمانه‌‌اش ادامه دهد. بنابراین ماموران پلیس تمامی فروشگاه‌های لوازم خانگی را در جریان کلاهبرداری‌های خریدار جوان قرار دادند و با تهیه تصویر چهره‌نگاری شده او به کمین وی نشستند.

چند روز بعد، صاحب یکی از فروشگاه‌ها با پلیس تماس گرفت و گفت که مرد جوانی به مغازه‌اش رفته و قصد دارد با شگرد کلاهبردار تحت تعقیب از آنجا خرید کند. به‌دنبال این تماس ماموران راهی فروشگاه مورد نظر شدند و مرد جوان را که شباهت زیادی به کلاهبردار تحت تعقیب داشت دستگیر کردند.

گرچه این مرد مدعی بود که بی‌گناه است و پلیس او را اشتباهی دستگیر کرده اما وقتی شاکیان پرونده او را شناسایی کردند، لب به اعتراف گشود و گفت: بعد از خرید لوازم خانگی از فروشگاه‌ها، به آنها آدرسی جعلی می‌دادم و می‌گفتم که هزینه خرید را بعد از تحویل گرفتن اجناس پرداخت می‌کنم. بعد خودم با کرایه آژانس به همان آدرس می‌رفتم و منتظر فروشنده می‌ماندم.

وقتی فروشنده، سفارشم را به آن محل می‌آورد، اجناس خریداری شده را به‌خودرویی که کرایه کرده بودم، منتقل می‌کردم. سپس از راننده می‌خواستم که این اجناس را به خانه‌ام که از قبل آدرسش را به وی داده بودم، ببرد.

بعد به بهانه پرداخت هزینه لوازم خانگی، فروشنده را مقابل ساختمانی می‌بردم که 2 در خروجی داشت. من به او می‌گفتم که در این ساختمان زندگی می‌کنم و از وی می‌خواستم منتظر بماند تا پول را بیاورم اما بعد از ورود به داخل ساختمان، از در دیگر فرار می‌کردم.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه متهم یک مجرم سابقه‌دار است، گفت: بازپرس پرونده با صدور مجوز چاپ عکس این مرد در روزنامه‌ها از شاکیان احتمالی خواسته است برای شکایت از وی به شعبه 12 بازپرسی در دادسرای ناحیه 5 یا پایگاه دوم پلیس آگاهی واقع در خیابان زنجان‌شمالی مراجعه کنند.

کد خبر 100257

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز